fredag, november 13, 2009

Ops...

Idag har det lästs och lästs och lästs. Skrivit har jag oxå gjort. Jag har kommit på ett sätt som funkar för mig för att kombinera läsning och skrivning. Lite svårt är det bara, att veta vad som är relevant i bokhögen. Inga andrahands källor ska helst användas och det är lite svårt att undvika när man går in på gamla tänkare genom tiderna. Många har skrivit och omtolkat deras teorier, men alla gör det ju utifrån deras eget perspektiv. Djungeln är väldigt tät!

Startade med en Piaget-bok, men kom snabbt på att utan kaffe (som naturligvis var slut i skåpet) så skulle jag inte komma långt. Därför gick jag över till en text jag hittat på pdf-fil, bildning och kunskap, som är ett slags komplement till läroplanerna.

Undertiden man läser så här i början, så är det lite svårt att veta var och hur det kan användas. Måste nog få lite mer koll på var, under vilken rubrik, sakerna skall in...det finns ju några att välja på...

Inga kommentarer: