torsdag, november 19, 2009

Rötter!

Att skriva ex-arbete är verkligen som att vända ut och in på sig själv. Läsningen har ju börjat, vilket medfört att man nu börjar få mer kött på benen, vilket i sin tur gör att man kommer djupare ner och finner nya vägar och ingångar. Det man tänkte från början känns inte tillräckligt specificerat. Så idag, mitt i allt läsande och försök till formuleringar, kom vi på att det vi egentligen skriver om inte är riktigt det som syftet och problemet säger på nått sätt. Eller kanske mer att det syfte och de frågor vi haft, inte varit tillräckligt preciserade. Kvar blir då nått väldigt svårgreppbart, nått flyktigt, och det funkar inte i mitt huvud. Jag måste ha nått mer konkret, så jag vet vilka glasögon jag skall sätta på mig när jag dyker ner i litteraturen.

Så idag har vi slitit vårt hår från rötterna och omgrupperat tankarna, vilket känns skönt. Vi rör oss i samma fält som innan, fast annorlunda ändå. I dagsläget känns detta mer preciserat och bra. Hoppas bara det nu kan stanna här...

Inga kommentarer: