måndag, maj 18, 2009

Servo

Helgen som gått har varit avsatt till snabba hojar och ambulanskörning. Mitt i det öronbedövande dånet har jag suttit och skissat. Försöker finna nått slags avslut men det är svårt. Tiden gick för fort i denna kurs precis som hojarna som blåste förbi i 250 knyck. Det är risk för krasch på många sätt! Önskar det kunde vara så lätt som att sätta på blåljusen och hämta upp (samla upp) för att sen lämna över till de mer kunniga. Jag är ju den som styr här och man skulle väl kunna säga att jag inte har "servo" direkt. Jag ska ju vara den som är "mer" kunnig i det här och lätt kunna knyta ihop säcken, men det är inte riktigt så. Skulle själv behöva en nackkrage och en andningsväska med en fullt öppen syrgas tub framför näsan...

Jag har släppt syendet, det känns klart på nått sätt. Tänker nog avsätta veckan till uppsamling och återknytning. Vi får se...

2 kommentarer:

Camilla sa...

"Vi behöver en term som kontrast till det finita spelets "makt". Låt oss säga att där den finita spelaren spelar för att BLI MÄKTIG, spelar den infinita spelaren MED STYRKA.
Den mäktiga människan avslutar det förflutna genom att avgöra alla dess olösta frågor. Den starka människan fortsätter det förflutna in i framtiden genom att visa att inga av dess frågor kan lösas."
(s.34 Ändligt och oändligt spel.)

...vad jag vill säga är:
om du väljer att vara en infinit spelare så spelar du med styrka. Med styrka behövs ingen "Servo".

Kram:)

Anonym sa...

Nu har jag inte läst den där boken, som verkar bra, men iaf:

När jag tänker på gestaltning så tänker jag att det är nåt man gör för att ta reda på något som man inte vet. Sen när det är dags att knyta ihop säcken så upplever jag själv iaf ofta att man har kommit fram till något, fast man vet inte riktigt vad det är förrän efter ett par veckor eller så. Ibland ännu längre för mig.

För mig känns det som att det måste hända nånting nytt EFTER själva gestaltningen, så att man kommer ut från gestaltningsperspektivet på nårt sätt.

Så jag tycker inet att man måste ha panik och hoppas på att bli upphämtad av blåljus :)