tisdag, maj 05, 2009

Hornet i sidan...

Jag läser...fortfarande!!! Jag läser både Dalai Lama-boken men oxå ändligt och oändligt spel av James P Carse och dessemellan syr jag för hand. En ganska trevlig tillvaro faktiskt. Enda problemet just nu är att jag lyckats få in glöd i ögat och svett upp hornhinnan på mitt högra öga, vilket medför tämligen suddig syn. Förhoppningsvis kommer det lägga sig tills imorron och min enda kommentar till detta dilemma är att rökning är farligt!!!

Ett citat ur "Ändligt och Oändligt spel" som gör mig glad;
"Det finita spelet för livet är allvarligt; det infinita livsspelet är glädjefyllt. Det infinita spelet ekar av skratt. Det är inte ett skratt åt andra,...det är ett skratt med andra, tillsammans med vilka vi har upptäckt att det slut vi trodde oss vara på väg emot har öppnat sig. Vi skrattar inte åt det som överraskande har visat sig omöjligt för andra, utan åt det som överraskande har visat sig möjligt med andra". (sidan 29)

Dessa texter för mina tankar längre, får mig att nicka instämmande och får mig vilja mer med det liv vi har fått.

Inga kommentarer: