torsdag, maj 28, 2009

Nya tider väntar...

Ikväll ska vi på föräldramöte på den nya skola som min dotter ska börja på till hösten. Man funderar på vart tiden tog vägen.

Hon var själv där på besök idag och kom hem helt lyrisk.
"Det var så stort mamma och dom hade ett fik där så då måste jag ha med mig pengar..får jag det?"
"Dom andra barnen applåderade när vi kom in och sa..där är dom nya 6:orna...man kände sig så välkommen..".
"vi ska få egna skåp med nyckel och då måste jag ha en nyckelring".
Det är sådana tillfällen som man måste försöka spara på och stoppa undan i minnet när dom kommer hem och liksom bubblar ur sig saker som för dom är jättestort. Pengar till fika och en nyckelring...man minns ju själv hur det var...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja hjälp vad stora de börjar bli!! Börjarhon redan på högstadiet nu? Kram & puss

BildLinda sa...

Högstadiet ja hjälp. Denna skola kallas för F-9 skola istället för högstadie, inte för att det hjälper direkt!!!
Hon har även kommit in i nått slags monster-pre-tonårs-stadie som inte heller känns bekant! :)