onsdag, maj 13, 2009

...

Mitt arbete liknar en mind-map! Varför? Vet inte riktigt...men kanske är det logiskt för det är oftast så jag gör anteckningar...det är så jag tänker och har tänkt i min process...även fast det varit omedvetet...hmmm får se vad detta är egentligen och varför det kommer nu...

"Mindmap, minneskarta, tankekarta. Mindmapping är en teknik att göra anteckningar, ofta i flera färger, som baseras på relationer mellan inlärda element. Tekniken utvecklades under 1970-talet av Tony Buzan. Mindmapping används idag inom vitt skilda områden, allt från noteringsteknik i skolan till att arbeta med komplexa utvecklingsprojekt. Alla som arbetar med att sammanställa, ta del av eller presentera information med någon sorts komplexitet har glädje av mindmapping-tekniken." http://sv.wikipedia.org/wiki/Mindmap

Har laddat hem programmet som finns på länken ovan. Har testat lite och det kanske har potential...vi får se...

2 kommentarer:

Marie sa...

Låter intressant med mindmapping. Ska du använda det?

BildLinda sa...

Ja du, jag tror jag redan har gjort det. Tankar i form av silke-pluppar som formar en mindmap.
Däremot har jag så smått testat det programmet jag laddade hem och det är riktigt roligt, en slags didital mindmap.