onsdag, mars 04, 2009

Silhuetter av lugn!

Denna vecka har varit otroligt turbulent på många vis. Man skulle nästan kunna tro att det har varit PMS-inspirerat. Tyvärr har jag inte den turen att kunna skylla på det. Däremot har det varit många små saker som skapat oro eller irritation som tex trasiga mobiltelefoner med knäppa och krångliga försäkringsbolag, varselvaringar och kaninpest hos syrrans tösers kaniner mm. Kanske inga stora saker för världen, men små små naglar i ögonen som spelat roll för nån som försöker fokusera.
Idag har afrikanen på väggen fått vila, och jag har samlat ner mina tankar om allt smått och stort i lite skisser. DNA och arv är ju nått man får serverat på silverfat vare sig man vill det eller inte. Mina silhuetter har kommit tillbaka, nästan som små pepparkaksgubbar. Det finns koppling mellan alla och allt genom herr afrikan. Livet, DNA och tid är ju något som kan vara bestående i nuet men som är lätt förgånget som löv i vinden, kanske till och med taget för givet ibland. Det som består är afrikanen...arvet från och till människosläktet, där varje individ varje silhuett är en del av cirkeln som för oss framåt mot framtiden.

Jag känner mig lugn nu!

2 kommentarer:

s sa...

Ser ut som att rörelsen har fått förflytta sig till bilderna.
Tror att det finns någon mekanism som gör att man måste fortsätta där man slutade sist, men att det på något sätt gäller att anfalla från ett annat håll. Gott att se att du är på G.

Anonym sa...

åh va fina bilder!