tisdag, mars 03, 2009

Flykt!

Det urgamla sättet för en människa i stress är att ta till flykten och det är precis vad jag gör och har gjort. Jag har gjort de ena o de andra med de tredje, allt för att slippa ifrån det uppenbara. Hade en rejäl urladdning igår och det kändes bra att få ur sig sina tankar riktigt högt och klart. Tack för alla hjälpande svar!

Jag vet ju fullt klart hur en konstnärlig process går till, har ju varit där många gånger. Men ändå blir man liksom överrumplad av alla känslor som kommer upp till ytan. Jag har precis som M bestämt mig för att gå tillbaka till basic, och som S sa att använda mig av mina ideer med DNA och arv i ett material som jag känner mig trygg. Jag har därför idag börjat måla mig en stor afrikan! Lite humor är det faktiskt!

Jag känner att jag måste följa mina egna spår oavsett vad andra anser. Jag kan inget annat göra med tanke på att jag suttit fast med alla tankar om allting annat som andra tycker att jag ska göra. Jag har svårt att jobba mot ett mål jag inte kan se, så nu försöker jag föra samman alla mina tankar i denna gigantiska afrikan!

Inga kommentarer: