tisdag, mars 17, 2009

Blicken!

600-700 bilder, kanske 20-30 ok och en handfull bra. Men när jag kollar igenom bilderna, de bilderna som inte är nått att ha, som antingen är suddiga eller har folk utan ansikten, har jag funnit att många har en sak gemensamt. Det finns nästan alltid en person i bilden som har en blick rakt in i kameran. Ibland har kameran fokuserat på nått som inte jag har fokuserat på och det skapar enligt mig väldigt spännande bilder. Ett hav av folk och en blick. Störtskönt! Det är ju där, mitt i havet som DNA:t finns, i just den blicken, den personen.

5 kommentarer:

Marie sa...

Jättefina! Jag tycker också att bilderna är spännande. Det blir äkta, direkt och verklighetstroget! Bra jobbat Linda!

Anonym sa...

OJ FYFAN VA GRYMT! Jag blir helt i extas, en extasboll :) hahahahahaha!!! fan va fräckt! Jag älskar dom som tittar in i kameran där bakom, värsta grymma.

Om jag får vara helt subjektiv så känns det sådär spontant som att detta är det bästa du har gjort!

OMG OMG! :D:D:D så jäääävla bra :)

denna idén snor jag av dej till nåt framtida :)
I LUUUUV IT! I luv it, lalallaa lalala :) tralla laaaaaa~

s sa...

Riktigt häftiga! Gillar känslan av nyfikenhet som lyser igenom. Blir fundersam på hur jag själv skulle reagera.

BildLinda sa...

Tack alla.
Har lite ågren för att jag måste lämna kameran imorn...vill ha den kvar för alltid...

åsa sa...

Jag älskar bilderna! När någon tittar så intensivt in i kameran känns det så intimt. De är extremt medvetna om att det finns en kamera riktade mot dem. Vet de om att de blir fotograferade? vad tänker de om det? Blickar är spännande kommunikationsmedel. Min favorit är den näst understa bilden eftersom blicken blir extra intensiv i kontrasten mellan skärpa och oskärpa.