lördag, september 27, 2008

Nybesök & handledning!


Har varit uppe på Fjällgatan igen och denna gången var allt annorlunda. Det gråa, trista och outvecklade fanns kvar, men det var inte det som var starkast. Jag fick en härlig och gemytlig känsla av det mjuka på insidan. Fåglarna kvittrade, solen började komma upp över hustaken, barnen på skolan var ute och lekte på den första rasten, den höga härliga höstluften blandades med kaffedoft. Jag blev glad inombords och mådde bra där i mina egna tankar precis som om jag var en del av det som sker en morgon på Fjällgatan.

Kanske var det jag som var annorlunda, kanske inte. Kanske jag i just den stunden glömde min egen ryggsäck som så oavbrutet pockat på uppmärksamhet den sista tiden. Kanske är det så att bara för att ens egen ryggsäck är full för tillfället, så behöver det inte vara negativt. Kanske är det någonting man skall ta med i beaktning under ett projekt som detta.

Frågan är nu vart jag har hamnat! Många tankar har vaknat sen handledningen och det känns skönt om än aningens stressande. Det jag hade tänkt från början blev nått annat. Helt plötsligt vill jag så mycket mer med mitt projekt än vad jag tidigare orkade. Så nu ska det tänkas om i nya banor på nått sätt, fast med samma ingång som innan; det hårda, trista kontra de mjuka, rofyllda.

Inga kommentarer: