onsdag, april 02, 2008

Regler, regler, regler!

Ja dessa regler...
Tänk va fantastiskt det kan va med regler!! Nu när jag fått lite olika regler att hålla mig till så kan jag helt släppa kontrollen. Jag har kommit på att jag är lite av den sorten som måste ha kontroll på saker och ting hela tiden. Då blir det så att det får negativa konsekvenser som jag inte riktigt sett tidigare. Jag vet inte hur detta kommer att sluta, jag har ingen slutprodukt färdig i mitt huvud och det finns ingen mottagare som jag måste rätta mig efter. Jag har bara de olika reglerna som jag jobbar efter. Jag känner mig glad och tillfreds i denna situation, och det har bildats en annorlunda slags skaparglädje som jag inte kännt förrut. Det finns inga gränser för vad jag kan eller inte kan göra. Jag tror att detta var det bästa för mig just nu, för att kunna komma vidare i mina egna tankar och i mitt eget skapande.
Kanske kan det uppfattas som fegt att inte på egen hand kunna ta sig ur sina problem, men varför egentligen? Varför ska man inte kunna fråga om hjälp när man känner att man fastnat och inte kommer loss?
Carpe Diem, för fasiken
CARPE DIEM!!!

2 kommentarer:

Svenska i 8A sa...

vad underbart att höra att det känns bättre med allt. dom däringa reglerna verkar definitivt vara vad du behövde för tillfället! kämpa på du tappra bildlärarstudent, kämpa på!!!

åsa sa...

kul att höra! och att inte fråga om hjälp är ett konstigt påhitt jag aldrig förstått vitsen med. Klart man ska fråga! Gång på gång på gång, det är ju därför vi lever i ett samhälle, för att vi fungerar bättre när vi tar hjälp av varandra.