onsdag, april 23, 2008

Bildspråk...upponepå!!!

Tänk va konstigt det kan bli! Har suttit och jobbat med denna i 2 dagar och jag är långt ifrån färdig men har hela tiden känt att nått inte stämmer. Hur jag än gör så får jag inte fram det som jag i mitt inre letar efter. Enligt andra som funnits i min närhet när jag jobbat så har jag pustat och stönat och klagat hela tiden, vilket man inte tänker på själv när man är mitt uppe i det man gör. Helt plötsligt så kommer en av mina klasskompisar och säger " får jag bara testa en sak...", och vänder tavlan upponerpå. Simsalabim och så fanns det där, det jag letat efter. En bild säger mer än tusen ord heter det ju, och om man vänder den så pratar den ännu mer...

2 kommentarer:

Sara L sa...

Men då försvann ju orosmolnet! Men det kanske var bra, nu ser man en ljusning!

Anonym sa...

Bilderna påminner om när man flyger över Indonesien och ser alla vackra öar. Vill flyga dit och bada direkt.

ps
En bild säger mer än 1000-ord, det uttrycket härstammar från romantiken. ds