lördag, april 12, 2008

Jaha!!!

Just nu vet jag inte riktigt vad som har hänt. Jag som hade sånt flöde förra veckan och nu känns det som om jag har fallit pladask! Har varit tvungen att vara hemma denna vecka med sjuka barn och har inte fått nått gjort. Det dåliga samvetet gnager... Fredagens handledning var spännande. Kul att se vad alla mina duktiga klassisar jobbar med, o hu va de är produktiva. Nya ideer föddes och började gro och imorse vaknade jag tidigt, mitt i en dröm, och var tvungen att gå upp och teckna ned det på papper. Det konstiga är att när jag väl sätter mig för att göra saker, hur klara mina ideer än är, så blir det aldrig som jag tänkt mig. Skit oxå! Det känns som om jag inte har något mål, som många andra har med sina projekt. Har jag egentligen kommit någonstans alls? Det där magiska datumet för utställningen kryper allt närmare och jag vet inte riktigt vad katten jag ska göra. Ser det helt blankt där mina saker skulle hängt!!! Hur kommer jag vidare, hur får jag ner de ideer jag har och varför i h-vete är mottagaren så himla viktig?

4 kommentarer:

Sara L sa...

(Jag har inte heller något mål och det kan mycket väl bli blankt på min plats...)

Marie sa...

Jag har också försökt att inte tänka så mycket på mottagaren. Du menade väl att det är svårt att låta bli det? Det gör det svårare att utgå från det egna, tycker jag (att tänka på mottagaren). Jag har inte kommit igång praktiskt förutom mina tankar och anteckningar, om det är till någon tröst...

Svenska i 8A sa...

om jag får vara lite självisk så vill jag säga att hur du än känner att det går för dig med ditt projekt så är tycker jag ändå att det är mycket inspirerande att jobba i din närvaro!

BildLinda sa...

Tack Marika, det värmer. Right back at ya!