måndag, april 21, 2008

En "sån" dag!

Jag har en "sån" dag. En dag när inget blir som man tänkt sig, när allt man planerat liksom inte vill slå in, allt blir liksom krångligt. Varför e det så? Är det någon mening bakom från högre makter som trycker ner en i stolen igen. Ner i skorna bara, kom inte här o kom!
Fast jag tar det med ro... ingen ide att hetsa upp sig och bli irriterad. Det tar bara energi från en som man kan använda till något annat trevligare. Få ta nya tag imorron igen!
När det kommer till projektet, känner jag mig ganska tillfreds, just nu i alla fall. Jag har liksom accepterat mig själv som jag e, mitt sätt att skapa och mitt sätt att finnas till. Jag är nöjd med mitt projektval, inre konflikter. Det känns som om jag kommit en bit på väg för att finna mig. Jag har undersökt "mig" utifrån vem jag var, är och vill bli och vara. Analys på högre (inre) nivåer med andra ord, och det känns skönt faktiskt. Jag tror jag har startat en lång process som inte kommer avslutas bara för att det magiska utställningsdatumet kommer, utan förhoppningsvis kommer det att fortsätta. Kanske är det insnärjt med det livslånga lärandet som det så fint heter... Oavsett hur det kommer att sluta, så är jag nöjd med vad jag hitintills gjort. Så även om det började med en "sån" dag, så tror jag det kan bli en bra dag till slut!

1 kommentar:

Viktoria sa...

Alltså, Linda! Vilken grej! Dina brottningsmatcher med jobbigheter av olika slag ger ju äntligen belöning. Tänk att man aldrig blir klar med sitt identitetssökande... Jobbigt, men spännande!

För övrigt älskar jag uttrycket "kom inte här och..."