fredag, december 04, 2009

Gubbavslut!

Nu har jag jobbat färdigt med Vygotskij. Jag trodde han skulle vara den lättaste av de tre som jag gått igenom, men ack vad fel jag hade. Han var så spretig, inne i flera olika områden och väldigt svävande i sina resultat. Men att avsluta där kändes bra ändå.

Nu vänder vi nosen mot resultatdelen för att koppla samman det vi skrivit so far. Jag ser massvis med kopplingar mellan läroplanerna som Crico tampats med och mina gubbar, fast det är kanske inte så konstigt, mycket av deras grundtankar syns tydligt i läroplanerna. Väldigt intressant faktiskt att se kopplingarna som finns genom tiderna mellan dessa.

Tiden börjar rinna ut och vi har mycket att göra kvar. Men någonstans måste man dra en gräns. Det finns mycket som man skulle vilja få in från övrig litteratur, men som sagt, måttet är snart rågat!

Tror jag avslutar för ikväll, kommer inte längre just nu. Mys i soffan med familjen är oxå viktigt för att hämta energi..

1 kommentar:

Marie sa...

Va duktig du är! Själv har jag varit sjuk och tappat läslusten. Hoppas den kommer tillbaka - man blir ju inspirerad av dig i alla fall!