lördag, april 04, 2009

Dröm!

Jag drömde inatt att jag var tillbaks i New York, fast denna gång med min mamma. Vi skulle besöka en gigantisk tygaffär jag fått nys om, men vägen dit var inte problemfri. Det var fullt med dåligt planerat vägarbete, bilköer och omvägar. När vi väl kom dit så var den gigantiska affären förlagd utomhus, precis som stor brädgård full med öppna hus och högt i tak, och de var fulla med tygrullar placerade i färgskalor. Jag vet att jag tänkte att herregud, vad händer om det regnar! Fast i en perfekt värld, i en perfekt bräd-gårds-tyg-affär regnar det naturligtvis inte... Alla dessa milslånga öppna hus med tyger liksom glödde med ett guldaktigt skimmer i sjöns alla färgskalor och precis när vi skulle sätta igång och shoppa (naturligtvis fanns inga penga-bekymmer heller), så vaknade jag av att solen lyste in genom fönstret och kom rakt i mitt ansikte. Det kallar jag längtan! Man kan defenitivt säga att efter en sån dröm kändes morgonkaffet på min balkong i varm vårsol, som en perfekt start på en härlig lördagsdag.

Inga kommentarer: