torsdag, oktober 02, 2008

Tid!


Jag syr in historian, min egen för att få fram andras!
Jag har jobbat med insidan på mitt projekt hela veckan. Jag brukar ju inte sy sådär ofta speciellt, så det har varit kul faktiskt. Jag vill försöka få fram att det finns nått mer där på insidan, innanför väggarna på Fjällgatan. Därför åkte jag hem till min mamma som är en lapptäckes-fantast och började reka tyger (där fanns massor kan jag säga). Min mamma har flera garderober fulla med tyger som hon sparat i massvis med år, och där stod jag på öronen. För att få fram den varma, kärleksfulla familjekänslan i det jag gjort, så tänkte jag att jag måste gå tillbaka till mig själv och min familj. Det är ju det som ligger mig varmast om hjärtat, så för att få fram insidan på Fjällgatan var det där jag behövde börja. Alla tyger jag har sytt av denna vecka finns med i min historia. Det är gamla gardiner från barndomen, mormors gamla klänning, tröjor, lakan, skjortor, handdukar och andra saker. Helt enkelt en "trip down memory lane" liksom. Det har varit helt fantastiskt faktiskt!

Imorse skickade jag iväg barnen till skolan vid 8 och sen satte jag igång. Efter ett tag hörde jag någon ta i dörrhandtaget och hörde min son ropa hej. Först fattade jag ingenting, tänkte att det hade hänt nått på busshållsplatsen. Sen gick det upp ett ljus, klockan var 14 och han kom hem igen... Helt otroligt att man bara kan försvinna in i sitt arbete och helt glömma tid och rum. Jag hade inte ätit, inte rökt (vilket naturligtvis är sunt...) och inte ens varit på toa på 6 timmar. Sanslöst!! Medan jag ändå är helt inne i detta med historia, så tänkte jag att ni kunde få njuta av ett tidigt mästerverk av mig...