måndag, juli 20, 2009

Stress och renovering!

Mitt i all ledighet som man är bortskämd med, känner jag en slags stress komma krypande. Stressen att ledigheten snart är slut och att skolan börjar igen. Tror faktiskt jag är lite skoltrött. Känner mig färdigpluggad på alla plan. Jag har ju ändå pluggat i 5 år nu och man börjar bli ganska redo att komma ut och jobba, tjäna lite pengar och kunna börja göra saker igen. Studerandeekonomin är ju som bekant inte fet! Jag har massor att läsa inför hösten men kan inte riktigt plocka upp texterna, känner panik när jag tänker att jag måste. Det finns varje dag alltid något annat att göra istället som känns viktigare. Jimmys föräldrar äger ett litet paradis. En stuga som är så underbar att vara i. Det ska renoveras en lillstuga där, där taket gått sönder och planering inför det känns mycket roligare att ha i huvudet än relativt tunga pedagogiktexter. Lantlig inredning, vitt och blommigt planeras och våningssängar ska det letas efter. Bra mycket roligare i mitt tycke...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag håller med. Jag har också funderat på detta. Vad fort veckorna går när man inte har nåt särskilt att göra, och man blir stressad av det.

Men sen har jag tänkt att jag bara ska ta det lugnt och slappna av. Och sen när skolan börjar så ska jag bara ändra inställning :)

Det är lite som när man på kvällen ligger och stressar och planerar inför morgondagen. Sen när man vaknar på morgonen så fattar man inget av vad man har tänkt ändå, och man fixar dagen på nåt sätt iaf. De idéer man får i själva stunden är mkt bättre än de som man kom på i förväg.

Jag kallar det för en slags "det-ordnar-sig-mentalitet".

Testa den :)

BildLinda sa...

Jag tror att jag ska försöka inta den ställningen. Det som kommer sen, kommer sen.

Carpe diem!

L3-Saknar dig och dina alltid så kloka tankar. Kramiz på dig, hoppas du trivs som gift kvinna! ;)

Anonym sa...

:p