onsdag, juni 17, 2009

Tillhörighetens fantastiska värld!

Att tillhöra, att vara delaktig, behövd och uppskattad är fantastiskt.
Det finns ett ställe på jorden där jag aldrig trodde jag skulle hamna. Trodde inte det fanns något intresse från min egen sida, vilket det egentligen inte finns, men som skapats under en tid. Inte på grund av vad som utförs där, utan på grund av en samhörighet.

Ibland lär man känna personer på annorlunda sätt. Nästan som under en intensiv gestaltning då man vet pesonens namn men inget annat om personens liv. Man vet inte var dom kommer ifrån eller något om deras familjeförhållanden, men man kommer in och lär känna dom så att säga bakifrån. Man har en sak gemensamt, ett intresse som drar fram andra underliggande faktorer och smaskiga detaljer om en persons personlighet, och det är häftigt. Man får en samhörighet som man sällan får annars.
Samma gäller här. Många är helt nya, andra har jag kännt i 20 år. Men trots dessa 20 åren känner man inte riktigt varandra försen man hittar nån gemensam nämnare. En nämnare som på kort tid för varandra närmare och som visar att det finns mer under ytan.
Jag är glad och tacksam att få tillhöra detta gäng. Det har skapat ett sug efter mer. Man längtar tills nästa gång och det är en skön längtan som gör en taggad.

Så ikväll är det dax igen. Dax att ikläda sig den korsförsedda vita tröjan och de illande röda byxorna där det över ena benet står tydligt skrivet samhörigheten...
RESCUE!

4 kommentarer:

Anonym sa...

kör du rally? :O

BildLinda sa...

Rally o rally, jag kör ambulans på motorbanan. Här åker jag med i rescurebilen och försöker filma. Snefilm...lovar rakfilm nästa gång...

Anonym sa...

:) okej, jag fattade inte riktigt vad du menade då :) trodde du skulle testa rally :p

Anonym sa...

Fint skrivet Linda! Att känna tillhörighet är otroligt viktigt
i livet!