måndag, juni 01, 2009

BUS

Idag har jag varit med min dotter och hennes 17 klasskompisar på busfabriken i Halmstad. Hon slutar ju som bekant 5:an och klassen ska splittras till olika skolor och klasser, och nu så här innan avslutningen passas det på att göras massor av saker. Detta är en klass som jag tror det finns få av. Dom har en sammanhållning som är helt unik i mina ögon. Ingen är utanför, alla hittar på saker tillsammans både på raster och utanför skolan. Det är helt underbart att se. Och nu ska dom splittras vilket är väldigt tråkigt. Tydligen tycker de rådande att det är bra att splittras och skapa nya konstallationer. Jag kan hålla med till viss del, visst är det bra att tillföra och dra bort och blanda om och skapa nytt, men i just denna klass så är det så synd. En boendegräns är dragen av kommunen, hälften till en skola och hälften till en annan. Av dessa "hälftar" delas det upp i 3-4 olika klasser. Nytt är inte alltid bra, även om det självklart blir spännande för alla inblandade. Hoppas bara det kan bli ok i fortsättningen oxå...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det blir ju säkert bra. Livet går vidare. Rörelse är tid. Utan tiden och rörelsen så finns det inte mkt mening.