tisdag, mars 18, 2008

JAG!

Sitter och försöker reda upp mina tankar om det här projektet. Det är många tankar som snurrar och det ända jag behöver göra är att plocka ner dem. Förstår inte varför det ska vara så svårt! Det som jag hela tiden återkommer till i mina tankar är de inre konflikterna. Hur jag än försöker spinna vidare så slutar det i samma grop hela tiden. Kanske skall jag låta det vara så, kanske är det meningen. Det som pockar på min uppmärksamhet är att jag skall finna mig till rätta i mitt skapande. Att det som jag gör är lika mycket värt som någon annans. Att jag faktiskt kan, jag med. Måste försöka hitta min plats i konstens värld, och skapa för min egen del och inte för mottagaren. Måste försöka bryta min vana att jämföra mig själv med andra och bara vara. Att få till stånd ett inre paradigmskifte. Det verkar som om jag formulerat mitt projekt i projektet, även om det är så mycket större än så. Mycket skall ju till innan det är färdigt. Sitter och gör självporträtt för att finna lilla mig i den stora världen, det är ju alltid en början!
CARPE DIEM...

2 kommentarer:

Svenska i 8A sa...

Jag är helt förstående med hur du känner, känner själv att jag behöver ett sånt där inre skifte... Jättefint porträtt!

sara n sa...

ja. varför ska det vara så svårt att lite på sin egen förmåga? men jag vet att du kan! kom igen och visa dem bara! :)