fredag, oktober 01, 2010

Planering..

Mycket händer och sker på VFU. Tiden känns knapp även om vi denna gång har 5 veckor ute i djungeln. Varje dag uppkommer nya saker att sätta sig in i. Det är inte bara så att komma ut och bli delaktig och "köra" sina lektionsplaneringar man hade tänkt sig. Mycket av min tid går åt till att omformulera alla mina tankar till att passa in i det som sker för stunden. Det jag tänkt från början är inte gångbart av massor av annledningar.

Jag kommer fokusera kring facebook. Just nu lusläser jag deras policy med lupp och förstoringsglas för olika saker som tex sekretess och annonsering. Två olika lektionsplaneringar ska ta form för att passa in i undervisningen där de befinner sig. Den ena svårare än den andra pga bristande kunskap hos mig.

Det är spännande, roligt och tidskrävande för jag har en benägenhet att fastna för att det är så intressant. Bloggandet har fått komma på efterkälken helt enkelt för att det inte finns mer än 24 timmar på ett dygn.

Inga kommentarer: